Fyzika - metoda hodnocení žáků
1/ a/ Písemné testy čtvrtletní a pololetní
b/ pěti až patnáctiminutové písemné testy a prověrky
c/ ústní zkoušení u tabule
d/ chápání fyzikálních úloh a poznané fyzikální podstaty reálného světa
e/ používání fyzikálních veličin a vztahů mezi nimi
Příklad konkrétního hodnocení písemné, slovně-početní úlohy:
"Správné řešení musí obsahovat: Zápis zadání pomocí fyzikálních jednotek a označení hledané (neznámé) fyzikální veličiny (max. 2 body),
obecný vzorec či zápis fyzikálního zákona, z něhož řešení vychází (max. 2 body), symbolický výpočet hledané fyzikální veličiny (max.3 body),
dosazení správných jednotek (max.2 body), správný číselný výpočet (max. 2 body) a slovní odpověď (max. 1 bod), tj max. 12 bodů za každý příklad."
- známky za tyto prokázané znalosti mají váhu 3
2/ Aktivita v hodině, řešení "bleskových" úloh, odezva na "soutěžní zadání - kdo dopočítá dříve"
- známky za tyto prokázané znalosti mají váhu 1
3/ Používání správných fyzikálních termínů, formulace
Je použita tato škála pro hodnocení písemných prací:
100% až 90% bodů = 1
89% až 75 % bodů = 2
74% až 50% bodů = 3
49% až 25% bodů = 4
24% až 0% bodů = 5
Podkladem k hodnocení je vážený průměr. Učitel si vyhrazuje,
na základě individuálního poznání žáka, použít pro pololetní nebo výroční vysvědčení
známku až o jeden klasifikační stupeň nižší nebo vyšší, než je vážený průměr.
Všechny písemné testy a prověrky jsou bodovány. Bodové zisky za jednotlivé úlohy
jakož i maximální dosažitelný počet bodů za celý test či prověrku jsou od XI/2008 uvedeny
přímo v testu či prověrce.